Podloží bude tvořeno korkem 5mm, který má skvělé odhlučňovací vlastnosti. Sehnal jsem desky 94x64cm za 180Kč kus v Horn..chu v Praze což je cenově velmi slušné. Korek se dá krásně řezat a je velmi stabilní oproti kartónu či karimatce, které sem také zkoušel a nevyhovovali mi. 

První zjištěné problémy a jejich řešení:

Problém tmavnutí kolejí (Piko A-gleis a Peco Streamline)

S kolejivem je problém přilepit ho disperzí, aby nezoxidovalo. Piko reaguje víc, Peco neni tak hrozný. Disperze obsahují nějakou kyselinu, která z kovem reaguje, kolejnice ztmavnou. Hlavně při jejich zatížení a horšímu odvětrávání lepidla do prostoru, tuďíš je působení na kolejnici větší, kolej ztmavne až zčerná. Takže jsem udělal pár testů, potřeboval jsem aby lepidlo bylo vodostálé aby při štěrkování nepovolilo po zalití dalším lepidlem. Zkoušel jsem různé typy lepidel a poměry naředění či čisté lepidlo na vzorky kolejí a nakonec jsem došel sice né ke stoprocentnímu, ale uspokojivému závěru. Pokud tedy chceme lepit disperzí nesmí mít označení D3 (větší chemie s kovem), já lepil D2-jkou, moc se mi neosvědčil Herkules, nakonec jsem použil WOODFIX D2 od Den Braven, má dobu lisování 10-20 minut při 20-25 stupních, takže je kolejivo pod zátěží chvíly a né přes noc jako sem to dělal na plechovém kolejivu kde tento problém nebyl, nechávám to pod zátěží asi hodinu až hodinu a půl a už to drží pěkně, je důležitá savost podkladu ! Aby kolejivo co nejmíň tmavlo při lisování tak mezi desku se zátěží dávám ještě noviny, které nasávají část výparů z lepidla a po sundání je vidět, že opravdu trochu navlhnou. Koleje sice trochnu naštěstí jen nažloutnou, ale hlava koleje díky novinám je celkem čistá.Tam kde ztmavne se to přejede tvrdou gumou a je čisto, boky kolejnic zůstanou už v podstatě pod menší patinou, protože čištění z boku je hodně komplikované a na funkci to nemá vliv.

 

Dále jsem poznal, že po přilepení kolejí ke korku už izaloční vlastnost korku trochu klesla. Ale není to drastické, při velké rychlosti je to už hlučnější, ale velkých rychlostí nebutu tak používat, aby to vypadalo trochu reálně v provozu

 

Lepení kolejí ve spojích modulů

Ve spojích lepím lepidlem na polystyren a je lepší ho napatlat stěrkou, aby dobře přilnulo. Je hustší, pěkně se vtlačí mezi pražce a po vytvrdnutí je jako kámen, který nejde skoro dostat dolu. Dávám ho jen ke krajům spojů, dal jsem ho i přes most, tam jsem to chtěl pevnější. Nevíhoda je v tom, že není po vytvrdnutí transparentní a že zabere více místa mezi pražci, kde pak nezbývá moc pro štěrk.

Spoje mezi moduly

Spojky mezi kolejema sousedních modulů budou přetahovací a to tím způsobem, že na jedné straně jsou vynechané  pražce pro prostor celé spojky. Pak se udělají pražce, které budou sníženy pod kolejí a nebudou překážet přesunování spojky.

Ostatní úpravy

Všechny spojky jsem trochu primáčkl, koleje pokládám na lepidlo už pospojované do určitých celků, např řtyři rovné, nebo část zhlaví, které jsou po jednom připojení a vyrovnání rychle na svém místě, uvažuji a sletování všech kolejí, ale to asi až v budoucnu, až vodivost spojek nebude dobrá, napájení je letované po cca dvou metrech, tak by to mohlo něco vydržet, uvidíme

 

 

STAVBA LOKÁLKY